Handleiding Virtual Reality in de klas

Het inzetten van Virtual Reality (VR) technieken in het klaslokaal kan tegenwoordig makkelijker dan ooit, zelfs met een klein budget. Veel vo-leerlingen hebben ondertussen een voor Virtual Reality geschikte telefoon, waardoor alleen nog een stapel VR-brillen nodig is om er echt mee aan de slag te gaan.

Deze handleiding is voor iedere docent die aan de slag wil met VR, maar simpelweg de tijd niet heeft om het zelf allemaal uit te zoeken. Vragen die aan bod komen zijn onder andere wat zijn de mogelijkheden, wat voor VR-brillen zijn er, wat zijn de voor en nadelen van de verschillende typen brillen, wat moet ervan tevoren geregeld worden, wat bestaat er allemaal al aan interessante toepassingen en hoe kun je VR gebruiken in de les? Na het doorlopen van deze handleiding kun je zelf in de klas aan de slag met de verschillende mogelijkheden van virtual reality en in het bijzonder met het opzetten van virtueel veldwerk.

Auteur: Aardrijkskunde met Virtual Reality

Nu docent Aardrijkskunde Coornhert Lyceum Haarlem. Vorig jaar nog student aan de lerarenopleiding van de UvA. Msc Urban Geography, UvA.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak je website op WordPress.com
Aan de slag
%d bloggers liken dit: